Advertisement
Dublin: 4 °C Saturday 20 April, 2024
uganda be kidding me

Waterford Whispers just duped a Ugandan news magazine

Not AGAIN.

WATERFORD WHISPERS has done it again.

On Saturday, the satirical news site posted an article about John Waters ‘relocating to Uganda’ in response to the marriage referendum result:

wwn

In the piece, Waters ‘said’ that he wanted to go somewhere where his work “will not be judged” and Uganda, where homosexuality is banned, is his “best option”.

WWN ‘reported’ Waters had secured a column in a Ugandan state newspaper, and was taking an indefinite leave from Irish journalism:

With that, Mr Waters put away his passport and walked slowly to the departure gate, turning briefly with a smirk and flipping this reporter the bird.

johnwaters Photocall Ireland Photocall Ireland

Fairly obvious satire, right? But it seems the article was discovered by English-language Independent magazine in Uganda, which this morning has reported it as fact:

uganda The Independent The Independent

The short Independent article uses the fake quotes from John Waters and adds this at the end:

John Waters will be attached to one of the Ugandan newspapers in a capacity that is yet to be announced.

It’s not even the first time this month that an international news outlet has fallen for a Waterford Whispers story - earlier in May, a German news magazine reported on a fictional ‘stampede’ in the Dunboyne branch of Lidl.

Previously: Waterford Whispers just fooled one of Germany’s biggest news magazines>

Your Voice
Readers Comments
13
    Submit a report
    Please help us understand how this comment violates our community guidelines.
    Thank you for the feedback
    Your feedback has been sent to our team for review.